Çevik Pazarlama

Büyük veri, analitik pazarlama ve her alanda dijitalleşmeye odaklandığımız bugünlerde, müşteriye en verimli ve en hızlı şekilde maksimum değeri üretebilme yeteneğine daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır.
Ürünlerin pazara sunulma hızlarını ve kalitelerini arttırılması için agile, bir çok global şirketin benimsediği bir yaklaşım olduğu gözlemlenmektedir. 
Agile ve Lean yaklaşımı doğru kitleye, doğru mesjı iletmek için oluşturulmuş bir yaklaşımdır. 
IT dünyasında başlayan Agile yaklaşımın bakış açısı, prensipleri ve pratiklerinden faydalanarak günümüzde teknik olmayan bir çok alanda da agile dönüşümler uygulanmaktadır.
Agile Pazarlama Prensipleri;
1) Agile planlamadaki detaylar ve taahhütler için evreler
  • Yol haritasının belirlenmesi evresi. (Yıllık)
  • Release evresi.(Çeyrek bazlı)
  • Sprint evresi (3 haftalık)
Senelik olarak yol haritası belirlendikten sonra her çeyrek için hangi işlerin başarılması gerektiğinin belirlenmesi gerekir. Çıkarılan yol haritasına göre her çeyrek başarmayı hedeflediğimiz çıktıların alt çıktılarını ise 3 haftalık sprintler ile takip eder raporlarız.
2) Mevcut sprint dönemindeki aktiviteleri izlemek ve görselleştirmek adına Agile Task Board kullanılmalıdır.
3) Tahta kullanımı agile kültürün kurumsal seviyede yaygınlaştırılması ve farkındalığının arttırılması için önem taşımaktadır.
4) Toplantı periyotlarınızı kısa tutulur
  • Planlama toplantısı: Bu sprint sonunda neyi başarmak istiyoruz ve hangi pazarlama aktiviteleri ile başaracağımızı planlarız. Sprint'in birinci günü paydaşlar ile birlikte yapılır.
  • Günlük Scrum toplantıları: Nasıl gidiyoruz, dün neler yaptık, yarın neler yapacağız gündemi ile sabahları ekip ile yaptığımız 10 dakikalık toplantılar.
  • Sprint Gözden geçirme toplantısı. Sprint sonunda çıktıları ölçmek ve denetleme gündemi ile yapılan toplantıdır.
5) Agile değerlere odaklanılmalı. (Cesaret, iletişim, geri bildirim, sadelil ve saygı) Takımın iç ve dış paydaşlar ile birlikte başar felsefesi ile çalışması için kritiktir.
6) Aktiviteler kullanıcı hikayelerine göre kategorize edilir. Her bir gereksinime bir kullanıcı hikayesi olarak bakabiliriz. 
Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim. görüşlerinizi ve varsa sorularınızı bekliyorum.
Saygılarımla

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

RACI Matrisi Hakkında...

Liderin Takım Çantası - Cem Kozlu

Stephen Covey 8'inci aliskanlik ...