Başarılı Müşteri İlişkileri için 'HAP' tadında bilgiler...

Merhabalar;

Bir işletmenin  gerek iç müşteri gerekse dış müşteri memnuniyeti yaptıkları işin başarı ve kalite hedeflerini ölçebilecekleri ve iyileştirme noktalarını belirleyebilecekleri en önemli kavramlardan birisidir. Başarı ve kalite misyonlarında Mottosu "Mutlu müşteri" olan herkesin müşteri ilişkilerini geliştirmek için uygulayabileceği birbirinden değerli bilgileri sizlerle paylaşmak isterim. 



      Müşteri İlişkilerinde Başarı
  Müşteriyi çok iyi tanımak
  Müşteri eğilimlerini yakından izlemek
  Ürün tasarımında müşteriyi de dinlemek 
  Müşteri taleplerini “en mükemmel” biçimde karşılamak
  Öneri havuzunda müşteriye de yer vermek  (+ “açık inovasyon”)
  Müşteri şikayetlerine proaktif, empatik ve çevik tepki vermek


      Müşteri İlişkileri Profesyoneli Bir “Terzi”dir
  Kurulan ilişki, “konfeksiyon” türevi (yığınsal) karakterde olmamalıdır.
  İlişki kurgusu, “butik” karakterde (ısmarlama) olmalıdır (“bireysel” anlayış : “biricik pazarlama”).  
  Her müşteriye, tüm taleplerinin “ölçüsünü alarak” yaklaşmak gerekmektedir. 


      Müşterileri Kazanmak İçin Onlara “Ne” Vermek     Gerekir?
  Değer vermek
  Kulak vermek
  Güven vermek




      Müşteri İlişkileri Profesyoneli, “İmaj - İtibar   Elçisi”dir!..
  Müşteri ilişkileri profesyonelinin davranışları (örneğin; duyarlı yaklaşımı ya da sert ses tonu), doğrudan kurumsal kimliğe fatura edilecektir.
  Her davranışı, çalıştığı şirketin “kurum kimliği karnesi”ne yüksek / kırık not olarak yansıyacaktır. 

      Son Birkaç Söz...
  “Haklı - haksız müşteri” tartışmasını gündeme getirmeyin, müşterinin sorununa çözüm getirin!.. 
  Önemli olan, tartışmayı değil; müşteriyi kazanmaktır!..
  Son izlenim de, ilk izlenim kadar  “iz bırakır”.  
  Unutmayınız ki, kurumunuzun imaj-itibar elçisi sizsiniz!..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

RACI Matrisi Hakkında...

Liderin Takım Çantası - Cem Kozlu

Stephen Covey 8'inci aliskanlik ...